Ingen glad Malin idag.

Jag har sovit dåligt som fan inatt. Som vanligt när jag har sovmorgon så är det mkt som händer. Är det inte städerskan som är och härjar i trappen (vad hon nu gjorde där just idag, det brukar ju vara på måndagar??), så är det sopbilen som hämtar glasinsamlingen. I morse kändes det som jag bodde i den där containern. Som om det inte vore nog så är det en hund som stått och skällt så det ekat över hela örnäset. Va fan? Ta in hundjäveln om den bara står och skäller!
Jag blir så sur! Tror jag måste flytta ut på landet så jag får SOVA!

Nä nu ska jag äta frukost så jag blir en glad tjej igen. Sätta på tvn så jag slipper höra hundkräket, för jaa den står och skäller än typ 2 timmar senare. Mojsa ner mig under en filt på soffan och dricka en kopp the.

Försöker intala mig att den här dagen ska bli en bra dag ändå..

Kommentarer
Postat av: Helena

haha..här på landet då eller? :p

2009-01-13 @ 10:52:18
URL: http://helena76.blogg.se/
Postat av: magda

du är iallafall ledig, här ringer som aldrig förr. får förhårdnader på fingrarna. usch!

2009-01-13 @ 11:51:30
Postat av: Bosse

Tyst och lugnt på sandviksgatan :) Nästan som på landet.

2009-01-13 @ 14:19:58
URL: http://bozmans.blogspot.com
Postat av: Higge

Marinera en gammal köttbit i glykol och släng till hunden i ett obevakat ögonblick. Samhället är hårt, överlevnad kräver drastiska åtgärder!

2009-01-13 @ 15:15:47
URL: http://higge.blogg.se/
Postat av: Sofia

Städerskan var hos oss igår och brukar vara på tisdagar. Tror dom har gjort en förändring eller nåt. Kanske nån har glömt jycken utanför coop. Du kan i dom lägena ringa kommunen och prata med djurskyddsombudsmannen men det är också drasdiskt. Däremot får man inte ha en hund bunden i två timmar. OM det inte är i en löplina där hunden har tillgång till vattenskål och ett skydd för vind och kyla. Vilket jag antar att den inte hade. Allt annat är icket okej. Du får inte ens förvara hund i bur regelbundet. Lagen är hård. Men det är också bra för djurens skull. Förmodligen frös hunden. Det är rätt kallt att stå still i fem minus i två timmar.

2009-01-13 @ 15:42:20
URL: http://www.elitepudel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0