Jag hjärta vårdcentralen.

Vårdcentralen fick sig ett besök till slut iallafall. En titt och ett kläm på halsen och ett kik i öronen, sen var jag klar. Sen satt jag och väntade i en halvtimme för att få lämna prover. Stick i fingret och karvande på halsmandlarna, sen fick jag min dom. Det ser bra ut. BRA? Ett långdraget virus bara. Nähä?! Jag ville ha medicin så jag blir frisk, men där drog jag en nitlott. Tydligen så fanns det inga droger som kan få mig bra. Bara att vänta ut h-vetet. Suck.

Under eftermiddagen hade jag turen att vara mentor. Dvs inget pratande med kunder, utan hjälpa och lära upp mina nya kollegor. Jag sitter och medlyssnar, de hjälper kunden. Ibland fick jag hoppa in och söka, men det var sällan. De är så duktiga så. Trivs med det uppdraget. Jag vill nog bli nånting annat än bara telefonist. Nu kan jag det.

Efter jobbet blev jag inbjuden på både fika x 2, promenad och hemleverans av glass. Känner mig poppis. Tackade dock nej till allt. Jag behövde få vara bara jag. Myst på soffan under en filt. Varit till Coop Forum, Ica Maxi och Systembolaget. Bara vandrat omkring i min egna värld.

Ska spola upp ett bad, även ett glas vin.. har hört att det hjälper mot halsont.
Om inte annat kan man ju inbilla sig det. :)





Kommentarer
Postat av: O

Rödvin är nyttigare än vad man tror. Det rensar blodådrorna från att kalkas igen och dyligt. Sen så är det himla gott att koppla av med. Synd att läkarna inte kunde göra mer än vad dom gjorde. Dom kunde nästan ha sagt "Ta en alvedon och vila så ska du se att det blir bättre". Bara att härda ut och se fram emot bättre tider. =)

2008-11-07 @ 01:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0